Investigación
Casero-Ripollés, A., Tuñón, J., & Bouza-García, L. (2023). The European approach to online disinformation: geopolitical and regulatory dissonance. Humanities and Social Sciences Communications, 10(1), 1-10.
Alonso-Muñoz, L., Tirado García, A., & Casero-Ripollés, A. (2024). The effects of disinformation among citizens of in Spain, UK and Germany: digital platforms, topics, consequences and influence of sociodemographic factors. Online Information Review. https://acortar.link/1h95GY
Rivas-de-Roca, R., Pérez-Curiel, C., & Casero-Ripollés, A. (2024). Effects of populism: The agenda of fact-checking agencies to counter European right-wing populist parties. European Journal of Communication, 39(2), 105-121. https://doi.org/10.1177/02673231231197032
La desinformación electoral en la campaña de 2023 en España
Casero-Ripollés, A., & Alonso-Muñoz, L. (2024). La desinformación electoral en la campaña de 2023 en España: una aproximación cualitativa a sus principales modalidades. In El impacto de la desinformación en el ámbito local (pp. 75-92). Fragua.